برگزاری اولین کارگاه آموزشی با عنوان" برند سازی محصولات برای بازار یابی بین المللی" به همت ایفیک در دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت

۲۴ آذر ۱۴۰۳
برگزاری اولین کارگاه آموزشی با عنوان" برند سازی محصولات برای بازار یابی بین المللی" به همت ایفیک در دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت
اولین کارگاه آموزشی با عنوان" برند سازی محصولات برای بازار یابی بین المللی" صبح شنبه و در دومین روز برپایی دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت با حضور جمعی از فعالان اقتصادی در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی سرمایه گذاری های خارجی ایران، در این کارگاه که با شرکت تعدادی از علاقمندان به مباحث اقتصادی برگزارشد، 3 نفر از اساتید علوم اقتصادی سخنرانی کردند.

در ابتدای این پنل آموزشی دکتر عیسی کشاورز مهم‌ترین محور در برندسازی را توجه به مفهوم هویت عنوان‌ کرد و به بررسی نقش و اهمیت مفهوم هویت در زندگی فردی و اجتماعی پرداخت.

دکتر کشاورز با اشاره به تأثیر هویت بر برندسازی و مزیت‌های رقابتی کشورها افزود: نمونه‌هایی از کشورهای حوزه خلیج فارس نشان می‌دهند که با تغییر در هویت و برند خود توانسته‌اند در سطح جهانی به موفقیت دست یابند. برای موفقیت، عبور از تعصبات و باورهای سنتی و توجه به تغییرات جدید در هویت و برند ملی ضروری است.

رئیس هیئت مدیره یوبیتکس با تاکید بر اهمیت تعریف دقیق منافع ملی و شناخت نیازها و سلایق بازارهای جهانی، گفت : برند ایرانی نیازمند بازنگری است تا از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد و مزیت‌های خدادادی کشور به درستی استفاده شود.

وی افزود:  غفلت از سلیقه جهانی و تعریف نادرست از مفهوم واقعی منافع ملی ، ایران را در عرصه بین‌المللی با چالش‌هایی روبه‌رو کرده است.

علیرضا بحیرایی، دکترای ریاضیات مالی و مدیریت ریسک به عنوان دومین سخنران این کارگاه آموزشی نیز به معرفی برند های موفق اشاره کرد. خاص بودن،  تاثیر مد بر ویژه شدن برند و وفادارکردن مشتریان یک برند از دیگر موضوعاتی بود که دکتر بحیرایی به آن اشاره کرد.

بحیرایی با تاکید بر ضرورت شناخت نیازهای مشتری برای موفقیت برندها، گفت: برای ایجاد یک برند موفق، ابتدا باید در بازار داخلی به جایگاهی در خور و شایسته دست یابیم  ، آنگاه زمینه های ورود به بازارهای جهانی برای کالای ایرانی فراهم می شود.

علیرضا بحیرایی گفت: برندهای ایرانی برای موفقیت در بازارهای داخلی و خارجی باید محصولات خود را بر اساس ویژگی‌ها و نیازهای بازار هدف منطبق کنند.

سخنران سوم کارگاه آموزشی "برندسازی محصولات برای بازاریابی بین‌المللی" دکتر شفیعی مدیر برندینگ و کسب و کار بود که به موضوع سرعت در برندسازی و استفاده از هنر برای برند شدن پرداخت و کارکرد برند ها را همانند رسانه ها توصیف کرد و گفت: اقتصاد هوشمند آمیخته به فرهنگ است.

وی با تأکید بر لزوم سرعت درتصمیم‌گیری‌های اقتصادی و اجرایی در حوزه برندسازی، افزود: سرعت عمل، در تمام حوزه ها به ویژه در عرصه اقتصادی، نقشی کلیدی در پیشرفت و موفقیت ایفا می‌کند.

شهریار شفیعی در ادامه به چالش‌های داخلی و خارجی در مسیر برندسازی ملی پرداخت و گفت: یکی از مشکلات اصلی، تصویر دوگانه‌ای است که از کشورمان در جهان وجود دارد. با وجود اذعان جهانیان به غنای فرهنگی و تاریخی ایران ، تبلیغات منفی رسانه های بین المللی ، موانعی برای حضور مؤثر برندهای ایرانی در بازارهای جهانی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به لزوم توجه به هویت ملی در فرآیند برندسازی افزود: بسیاری از محصولات ایرانی در بازارهای خارجی به‌عنوان کالاهای غیرایرانی عرضه می‌شوند و این موضوع نیازمند بازنگری در رویکردهای بازاریابی است.

پرسش و پاسخ تعدادی از شرکت کنندگان با اساتید در کارگاه آموزشی نیز حاکی از جذابیت  مباحث مطرح شده در جلسه صبح دیروز بود.

گفتنی است ؛ دوازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران‌ساخت که از جمعه گذشته در نمایشگاه بین المللی تهران، آغاز شده و تا ۲۶ آذرماه ادامه دارد ، میزبان ۲۷۸ شرکت دانش‌بنیان و فناور است.

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید